18.12.16

טיפים-לעבור את חנוכה בשלום


לעבור את חג החנוכה בלי קילוגרמים מיותרים
 אח, חנוכה, חנוכה, חג יפה כל כך,
אבל גם כל כך משמין!
טיפים חשובים, שיעזרו לכולנו לעבור את החג 

בשלום

 
חגים יהודיים, זה ידוע, הם מכה קשה בעבור שומרי המשקל והבריאות למיניהם. מארוחות שחיתות בראש השנה, דרך אזני המן בפורים ועד שלל פשטידות ועוגות גבינה שממלאות את שולחן החג בשבועות. אבל אחד החגים השמנים ביותר הוא כמובן, חנוכה. אנחנו לגמרי בעד אחד החגים הכי משמחים שיש ללוח העברי להציע, אבל השנה החלטנו לנסות לחגוג את נס פך השמן בלי כל כך הרבה שמן. מיטל עזר, דיאטנית קלינית וספורט הציעה לנו מספר טיפים, שיעזרו גם לכם לעבור את החג בשלום
אל תגיעו רעבים שמונה ימים.
שמונה ימים אתם צריכים לשרוד הדלקות נרות בגן של הקטן, בכיתה של הגדולה, במשרד, אצל סבתא ועם החברים. כל הדלקת נרות שכזאת מלווה, כמובן, גם בלביבות, סופגניות ועל הדרך עוד שאר מאכלים, שרובם לא שיא הבריאות. מכיוון שהדלקות הנרות מתקיימות בדרך כלל בשעות הערב, עשו לעצמכם כלל – לא מדליקים נרות לפני שאוכלים ארוחת ערב בריאה. ארוחת ערב בריאה כוללת חלבון, פחמימה וירק. ואף מילה על סופגנייה! אם אתם לא סומכים על כוח הרצון שלכם ואתם רוצים לשפר את תחושת השובע, אתם יכולים לשתות לפני היציאה גם משקה שיבולת שועל של הרבלייף, שמכיל בסך הכל 15 קלוריות למנה
בהדלקת הנרות
התנהגתם למופת ואכלתם ארוחת ערב לפני שהגעתם להדלקת הנרות? זכרו את זה כשמגישים לכם את המגש עם הלביבות החמות או הסופגניות הממולאות בכל טוב. סופגניה אחת במשקל של 100 גרם מכילה כ-425 קלוריות (כשליש מהערך הקלורי היומי!), וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על סופגניות בציפויים או מילויים מפנקים. סופגנייה עם ציפוי במילוי שוקולד יכולה להגיע גם ל-800 קלוריות. לא עדיף לשמור את הקלוריות האלה למשהו בריא ומשביע יותר? אם אתם ממש חייבים לטעום, תטעמו, אבל הישארו בגדר טעימה. אפשר בהחלט ליהנות גם מחצי סופגנייה בלבד. ואל תתנפלו על כל סופגנייה או לביבה שאתם רואים בזווית העין. זכרו את הערך הקלורי וחישבו היטב האם היא שווה את ה-400-800 קלוריות האלה. אם אתם מרגישים שאתם לא עומדים בפיתוי ופשוט חייבים משהו מתוק, עדיף לקנח בחטיף חלבון קטן של הרבלייף, שמכיל 10 גרם חלבון ורק 140 קלוריות.
מכינים בעצמכם?
אם אתם מכינים בעצמכם את הלביבות והסופגניות, כדאי לזכור כמה טיפים קטנים, שיכולים להוביל להבדלים גדולים. הכי חשוב, אם מתאפשר, תמיד עדיף לאפות את הלביבות והסופגניות במקום לטגן אותן. סופגנייה אפויה מביאה להפחתה של 50% בערך הקלורי. ואם אתם כבר מטגנים את הסופגניות, עדיף לטגן בשמן עמוק ובטמפרטורה גבוהה, כדי לצמצם את ספיגת השמן. בזמן הכנת בצק הסופגניות, נסו להפחית את כמות הסוכר. מעבר לבעייתיות שבסוכר, תוספת סוכר לבצק גם מעלה את ספיגת השמן. אגב, אם תוסיפו קמח סויה לבצק הסופגניות, תוכלו להפחית את ספיגת השמן בטיגון בכ-20%. אם אתם מכינים דווקא לביבות, תוכלו לנסות לגוון ולשלב גם תפוח עץ מגורד. ואל תכינו כמויות גדולות מדי, שיגרמו לכם להיתקע עם עודפים מיותרים בבית. עודפים כאלה סופם, לצערנו, להיאכל (ולגרום לרגשות אשם).
פעילות גופנית נשברתם וירדתם על מגש של לביבות? החליפו את

רגשות האשם שלכם בפעילות גופנית. ריצה, הליכה, ריקוד או חדר כושר, הפעילות לא באמת משנה, העיקר שתצליחו לשרוף את הקלוריות (ולפנות מקום לסופגנייה של מחר). 

הכותבת: מיטל עזר - דיאטנית קלינית וספורט, תזונאית הבית של חברת הרבלייף
ואני הכנתי עבורכם מתכונים לחנוכה אפויים-
 כי אפוי זה שפוי
 

מיני סופגניות אפויות וטעימות מאד
https://taly60.blogspot.co.il/2016/12/blog-post_7.html

סופגניות גבינה שאהובות על כולם 
https://taly60.blogspot.co.il/2011/11/blog-post_22.html

 לביבות בטטה ועדשים אפויות לביבות שגדולים וקטנים מתים עליהן 
https://taly60.blogspot.co.il/2015/06/blog-post_16.html

חג שמח חברים 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה