5.3.16

הומנטש ולקח לבן


ככל שאני אופה יותר כך אני תמיד חוזרת לבצק החלמונים שלמדתי בילדותי מחווה בראונשטיין השכנה הרומנייה האהובה. הבצק מבית אמה שעבר במשפחה עשרות שנים. זהו הבצק כתום, הכי נח לעבודה ובמבחן הטעימות תמיד זוכה במקום הראשון. רציתי להכין אוזני המן ביס (קוטר 3 סמ) אבל אחרי השלושים הראשונות התייאשתי ועברתי להכין בחותכן 7 ס"מ.
מהחלבונים הנותרים אופים לקח לבן ובו אגוזים, רחת, וצימוקים. לי בחוסר זהירות החלבונים נשפכו לכיור אז ותרתי על הלקח. אבל מצרפת את המתכון.
 בצק חלמונים
 12 חלמונים (ניתן לשים עשרה חלמונים וביצה אחת שלמה)
1 כוס סוכר+2 כפות
1 כוס שמן
1 א"א
 2 סוכר וניל
 3 כפות קוניאק
גרדת לימון מלימון שלם
גדול קמח - כמה שתופס|(כשש כוסות)
ללוש לבצק נעים ..
להניח למספר שעות במקרר (אני מניחה ללילה ) וללוש היטב שוב
 מלית אגוזים
300 גר` אגוזים טחונים
 3 כפות דבש סוכר לפי הטעם
לערבב היטב
עיצוב אוזני המן

  1. הבצק נח לרדוד יש לרדד דק
  2. מתערובת האגוזים ליצור משולשים קטנים 
  3. מניחים  במרכז עיגול וסוגרים לצורת אוזן המן  
  4. מברישה את אוזני המן בביצה ולתנור
  5. אופים עד הזהבה 
יוצאים דוגמנים צהבהבים אחד אחד ..תמונה: ‏בצק חלמונים צהבהב דקיק מלא באגוזי מלך ןדבש .עונג‏
‏        בצק חלמונים צהבהב דקיק מלא באגוזי מלך דבש .

לקח לבן לפורים
1 וחצי כוסות חלבונים
1 וחצי כוסות סוכר
1 וחצי כוסות קמח
¼ כוס שמן 
1 אבקת אפייה-  מעט מיץ לימון לטפטוף על אבקת האפייה
תוספות
אגוזים קצוצים
רחת  לקום קצוץ
צימוקים
לערבב במעט קמח
הכנת הלקח
להקציף את החלבונים עם הסוכר להוסיף קמח לשים את אבקת האפייה ועליה 2-3 טיפות מיץ לימון להוסיף שמן ולקפל להוסיף את תערובת האגוזים רחת וצימוקים
לצקת ל3 תבניות חד פעמיות ארוכות ולאפות כ30-45 דקות בחום בינוני.
                                              ~*~*~*~*~*~

אהבתם את המתכון? ניסיתם את המתכונים שלי?
הצלחתם (או שלא)? שדרגתם או גיוונתם?
אשמח שתשתפו אותי
ניתן להצטרף למנויים של הבלוג בקובייה מימין
'הישארו מעודכנים'
*~*~*~*~*
מזמינה להצטרף לקבוצת הפייסבוק  שלי

 פורים שמח לכולם ....

2 תגובות:

  1. זה נראה ממש מוצלח,
    ממש מתכון מעולה. תודה ששיתפת אותנו..

    השבמחק
  2. אנונימי28.3.2019, 22:30

    מדהים. המתכון כמעט זהה לזה של אמא שלי שהגיעה מרומניה

    השבמחק