26.12.16

אחת שתיים שלוש דג מלוח

ב-11 בלילה שמעתיו צועק "לעזאזל ,נגמר הדג מלוח רטן האיש
אני אמרתי: 'ידעתי שקופסה אחת  של דג מלוח לא תספיק'
ליאונריד הביט בו והוסיף "נווו, וודקה בלי דג מלוח זה כמו סקס בלי אישה"
חייכתי והבטחתי למפגש הוודקה המסורתי הבא יהיה דג מלוח יותר מוודקה שהוא מייצר בחרדת קודש  במרתף ביתו. והגשתי "קרטופלה"(ת"א אפוי), עגבניות כבושות, זיתים דפוקים, מלפפונים כבושים סלט גזר רוסי, סלט כרוב ואננס וסלט רוסי
למחרת בקרתי בטעמים, לרכוש דג הרינג , כל תחנוני לוביקה  לקבל נתחי דג נקבה בכדאי שיהיה לי ביצים לאיקרה לא הועילו (כנראה שאלה שמורים לדוברי הרוסית) כשהיא נוזפת בי : "מה אני בתוך הדג..."
בלבי חשבתי לו ידעתי רוסית, רכשתי 5 דגי הרינג וגם 3 ק"ג בצל לבן, שהוא הכי טעים בתחמיץ.. וכעבור  יומיים הייתה לי צנצנת מלאה בדג מלוח לתפארת מדינת ישראל

המצרכים

5 דגי הרינג או מטיאס עם חֶלֶב. (יענו כולם יצאו  זכרים)
2 כוסות חומץ.
¼ כוס סוכר
½1 כוס מים.
6 עלי דפנה.
1 כף גרגירי פלפל אנגלי.
1 כף זרעי פלפל שחור
3-½1 ק"ג בצל פרוס לעיגולים(אני שמה הרבה בצל כי אנחנו אוהבים אותו,אפשר לשים פחות)
2-4 גזרים צעירים פרוסים לעגולים דקים( לאחרונה עושה בלי גזר כי לא אוכלים)
*תוספות שלי
פרוסות לימון
פלפל חריף יבש
גרגרי חרדל
ענף שמיר
הכנה

  1. מסירים את ראש הדג. פותחים את הבטן ומוציאים את תכולתה. שימרו את ביצי הנקבה(אם יש ) ואת חֶלֶב הזכר. 
  2. מנקים טוב את בטן הדג. ושוטפים במים . חותכים את הדגים לפרוסות של שתיים עד שלושה ס"מ. 
  3. שמים בקערת מים להוצאת המלח לכמה שעות. מדי פעם יש להחליף את המים.
  4. בסיר קטן שמים את החומץ, המים, הסוכר עלי הדפנה והפלפל האנגלי. מביאים לרתיחה. ומניחים להתקרר.
  5. מסדרים בכלי עם מכסה את הדגים, הגזר והבצל בשכבות. מרסקים את חֶלֶב הדג ומוסיפים לסיר התחמיץ הקר. יוצקים את התחמיץ הקר על הדגים. על התחמיץ לכסות הכל. 
חסר  תחמיץ?
להוסיף מים שרתחו, לטעום ולשפר טעם. סוגרים את המכסה. ומכניסים למקרר. טועמים לאחר יום את המים ומשפרים תיבול במידת הצורך.. מנחים יומיים שלושה במקרר וניתן לאכול.
ככה אנחנו אוכלים דג מלוח ניתן להשתולל ולהגיש עם מיונז, חרדל ופלחי לימון
אני פרוסת לחם שיפון חמאה בצל ודג מעל הכל...
האיש אוהב עם קרטופל'ה(תפוח אדמה) אפוי בנייר כסף, מלח גס מלפפון חמוץ עם דג מלוח ומעט בצל ירוק מעל וליד כוסית ודקה או בירה
ובת אל אוהבת רק את הבצל!!!

חלק מהסלטים המלווים את ערב הוודקה

הבעיה חברים, אחרי שתטעמו דג בכבישה ביתית לא תרצו יותר הדגים הכבושים המתעשתים הנמכרים ברשתות ובמעדניות. 

תהינו 
שלכם טלי 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה