14.7.18

חציל קלוי עם טחינה סלסת עגבניות


  • החציל האציל אין סוף מתכונים ניתן להכין ממנו ותמיד הוא טעים ואהוב עלינו. לפעמים המתכון כל כך פשוט ומוכר שלא מרגישה שיש צורך לפרסם. השבוע שהגשתי מנה זאת לארוחת ערב עם חברות הן נדהמו מהמנה ולפלאתי בקשו מתכון אז לכבודכן איריס וסמדר. המתכון מפורסם עם המלצתכן ...
    *דרגת קושי:קל *זמן עבודה: כ20 דקות *מספר מנות:2-4( כמנת פתיחה: 4, לארוחת ערב קלה או בראנץ' 2 מנות)

    ארוחת ערב קלה 
      המצרכים
      2 חצילים בלאדי
    • לסלסה
    • 2 עגבניות קצוצות 
    • 2 קוביות שום כתוש דורות
    • 1 פלפל חריף (אני מותרת במנה שלי) או מעט סחוגחופן עלי פטרוזליה/ כוסברה/ נענע
      מיץ לימון 
      מלח ופלפל שחור גוס לפי הטעם
      שמן זית  לפי הטעם והדיאטה
      ההכנה
      מערבבים ביחד לפני ההגשה 
      טחינה
      1 כוס טחינה גולמית (מומלצת עיישה או אחוה )
      1 קוביית שום דורות 
      מעט פטרוזליה 
      מלח ולימון לפי הטעם
       מים קרים מאד (לפי מידת הסמיכות האהובה )
      אופציונלי 
    • 1 כף  גרעיני חמנייה קלויים
    • 1 כף  גרעיני דלעת קלויים
      1 כף  צנוברים 
    מחצית לסלסלה ומחצית לעיטור
    ההכנה

    1. קוליים את החצילים על אש גלויה(ניתן גם  בתנור)
    2. קולפים את החציל ומשאירים שלם עם העוקץ(הענף) 
    3. מסננים מנוזלי החציל
    4. מניחים בצלחת הגשה 
    5. ממליחים ומזליפים מיץ לימון (בלי הגרעינים!!)
    6. מעל יוצקים טחינה 
    7. מעל הטחינה מנחים את סלסת העגבניות
    8. מעטרים בגרעינים השונים 
    טליטיפ 
    • המנה הכי טעימה כשהחציל חם והטחינה קרה הסלסה בטמפרטורת החדר
    • כדאי שהחציל לא ישחיר יש לקלפו מיד עם גמר הצליה ולהניח על מסננת פלסטיק 
    להכנה מראש
    • יש לקלות את החציל ולקלף, ניתן לשמור במקרר עד 3 ימים בכלי אטום 
    • לפי ההגשה לחמם במיקרוגל
    הכנת הסלסה מראש
    1. קוצצים את הירק כשהוא יבש לחלוטין(מייבשת במתקן יבוש החסה)
    2. נשמר היטב כשסגור בקערה 
    3. עגבניות מומלץ לקצוץ לפני ההגשה, אבל ניתן לקצוץ ולשמור במסננת כ-2-3 שעות
      'סבתא בלי ירוק וגרעינים'
      אותה הגברת בשינוי האדרת
      • את הטחינה ניתן להחליף את הטחינה ביוגורט 
      • ניתן להכין סלסת עגבניות עם כוסברה, פטרוזליה ונענע שום וסחוג במעבד מזון במרקם חלק 

        בישול הוא יצירה
        עופו על כנפי הדמיון והכינו מנות לטעמכם האישי


      13.7.18

      לבלות בנעמים בג'ק-לין -- בר מסעדה




      צילום: ישראל אלפסה
      בשורה משמחת לתושבי הקריות והסביבה, בר מסעדה חדש וייחודי נפתח לאחרונה ברחוב אח"י אילת-  "ג'ק לין"  מבטיח הנאה רב-חושית ייחודית ומסתמנת כ"הדבר החם הבא" שיסעיר את הזירה הקולינארית בצפון

      מטבח מקומי (צילום: ישראל אלפסה)
      "ג'ק לין"- הינו בר מסעדה בסגנון ביסטרו-פיוז'ן, חדש, צעיר, שונה ותוסס הממוקם ברחוב אח"י אילת בקרית חיים , המקום  חרט על דגלו ערכי מצוינות בכל הפרמטרים הנוגעים לבילוי וחוויית אירוח. ג'ק-לין מביאה אייתה בשורה חדשה ומרעננת לאזור הצפון כולו כאשר חוויית הבילוי מציבה סטנדרט חדש ומאתגר של איכויות בכל הנוגע לאוכל וחומרי גלם, תפעול מטבח והפעלת בר אלכוהולי עשיר ומגוון כשהכול יחד מוצע ומוגש באווירה קצת אחרת ובפיוז'ן מעניין המשלב בין בר צעיר ומשוחרר למסעדה ומטבח שף עדכני, חד, טעים ומדויק.

      תיק היח"צ הופקד בידי משרדה של לימור כרסנטי.
      השף דניאל רחמים (אחד הפיינליסטים מתוכנית הריאליטי "משחקי השף")הופקד על התפריט.(ויש לציין שכל מה שטעמנו היה המאוד טעים וייחודי)

      צילום:ישראל אלפסה
      את המקום עיצב מיקי הייבלום (שעיצב גם את "מינה טומי", "רפאלו" ועוד) ויש בה 130 מקומות ישיבה ובר עם 20 מקומות ישיבה נוספים. 
      צילום: ישראל אלפסה
      המטבח פתוח לרווחה, מה שמאפשר אינטראקציה בין הטבחים ללקוחות, המלצרים מריצים צ'ייסרים על חשבון הבית עם הסועדים במהלך כל הארוחה.

      עבורי זהו המקום בקריות להתנתק בשעות הצהריים  וליהנות מאלכוהול המוגש בכל שעות היום, או מגולת הכותרת, שבה מפנקים את האורחים, משקאות העראק ביתי במגוון טעמים שמכינים במקום, עראק חלווה קינמון או פקאן ועד עראק תותים ועוד מגוון של קוקטיילים ייחודיים.
      האווירה היא לא רשמית ומתבטאת גם בתפריט עם מנות
      המוצע. 
      צילום: ישראל אלפסה
      תפריט לדוגמה:
      קרעי תפוחי אדמה בתיבול מעושן (23 ש"ח)
      טרטר עם חציל (54ש"ח)
      סיגרים במילוי סמבוסק (47 ש"ח)
      חומוס כבדים (57 ש"ח),
      סופלקי עם ירך עוף ולימונים כבושים (58 ש"ח) ועוד. 


      בשעות הצהריים מציעים במקום עסקית, שבה במחיר המנה העיקרית מקבלים גם מנה ראשונה וכוס בירה (200 מ"ל) ב-17 שקלים.
      בין השעות 17:00-20:00 מתקיימת happy hour, במסגרתה מציעים  דיל של 1+1 על כל האלכוהול בישיבה על הבר, או, לחלופין, מנה ראשונה/ קינוח על חשבון הבית בישיבה במסעדה. 

      צילום: ישראל אלפסה

       אין ספק שזהו עוד מקום שאגיע לבלות בו הרבה..
      הייכן ומתי?
      ג'ק-לין, אחי אילת 61 ק. חיים, חיפה
      טל 04-8599122
      שעות פעילות: א'-ד' 12:00-24-00ה'-ש' 12:00-01:00
      צילום: ישראל אלפסה






      23.6.18

      מסעדת הבית בקריון- מינה טומיי

      מסעדת  מינה טומיי קריון ממוקמת בפאתי שדרת הקניות החדשה בקריון שבקריית ביאליק.
      הגענו במקרה בלי לדעת על המסעדה, אבגלל מקומה בפסג' ועיצובה המיוחד משכה את ליבנו והתמקנו בה מבלי לדעת דבר על הרשת והמסעדה , המצלר האדיב הסביר לנו שהמסעדה מגישה אוכל בהשראת  מאז הטעימה הראשונה בקרנו שוב ושוב השתתפנו במסע קולנרי של צבעים, ריחות וטעמים מומלצים.בנוסף האוירה החמימה השירות האדיב והאמפתי, המחירים העממים כל אלה גרמו לכך שהמסעדה הינה המקום הקבועה שלי בקריון. 

      הפעם הגעתי עם ידיד בהמלצת המלצר האדיב הזמנו:  קלמארי האנוי- שהציפוי היה קריספי במיוחד והקלמארי היו עשויים בדיוק מדוייק, ברכות נעימה ומה שרענן את המנה ונתן טאצ' מיוחד היה השילוב של נענע, כוסברה, צ׳ילי, והרוטב הטעים שהוגש לצד, עונג לחך   
      שרימפס טוגרשי- הוגשו 6 שרימפסים ענקיים בציפוי פריך מיוחד עם שמרימפס שטוגן בתוך המעטפת ששמרה עליו עסיסי לצידו הוגש איולי צ’ילי, סלט מלפפון ושומשום. מסוג המנות שאני מפנטזת עליהן ומתגעגעת לאכול שוב.
       שתי המנות נחשבות למנות פתיחה, הן גדולות ויכולות בהחלט לשמש כמנה עיקרית (מחיר כל מנה  42 ש"ח).   הזמנתי פאד תאי עוף ושרימפס, גזר, נבטים, ביצה, בוטנים וכוסברה ברוטב תאילנדי מתקתק- ביקשתי רק שרימפס קבלתי ביקשתי הרבה ירקות ומעט אטריות קבלתי מנה ענקית מלאה באטריות אורז מעט ירקות ומעט שרימפס קטן ברוטב טעים ביותר התאכזבתי מכך שעודף האיטריות, ויחד עם זאת המנה בשילוב הרוטב המנה הייתה מאד טעימה ולו היו מקטנים בחצי את כמות האטריות זו הייתה מנה מעולה. (מחיר 64 ש"ח)  הזמנו גם בירה מיוחדת (39 ש"ח)  ופונקנו בקנקנן מים עם לימון ובגלידה ע"ח הבית. השרות במקום אדיב, מפנק ומתעניין ולמרות שישבו רבים במסעדה עדיין היה פרטיות ושירות
      מהיר.
       והמחיר סביר בהחלט רק 159 ש"ח ללא טיפ .

      22.6.18

      התאהבתי בצ'ירו נאפולי , נהריה




      בלב שדרות הגעתון, עטורות הנצנצים  בפסג' בניין הקרוי 'פנורמה', פנינה  קולינרית בשם "צירו נאפולי" שנפתחה לפני מספר חודשים כך מסתבר, על ידי מסעדן איטלקי
       השף צ'ירו החייכן, שמקבל כל אורח בברכת בואנה סיירה, ומגיש אוכל טעים שנעשה באהבה, הרבה זמן לא נהנתי ממנות טעימות כל כך. סלט הקפרזה עם שמן זית איכותי להתלקק.
      הסלט ירקות עשיר עם סלמון וקוביות בטטה בתיבול מיוחד. מנה גדולה מפנקת ועשירה בטעמים. חוסלה במהירות 
         הריזוטו סלק הסגלגל שהיה עילוי
       ריזוטו טרפטו מלא גבינות עזים פרמג'ן ווכמהין קליל ומרגש
        מנת הלברק עם השומר המוקפץ וקוביות הבטטה, חלומית הדג שמר על עססיותו והתוספת תאמה למנה . פשוט מושלם 
       מנת פסטה שהומלצה ע"י המלצרית החייכנית פוטנצ'יני ברוטב דולצ'ה איטליה פסטה איכותית עם רוטב חמאה, שום, רוטב פרמג'ן, קוביות בטטה פריכות, פלפל ויין לבן. שילוב אלוהי. בקיצור ממש עונג לחך
       
      זוהי מסעדה שמתגעגים אליה, ואני כבר מחכה לבוקר פנוי להתנסות בארוחת בוקר ... והמחיר? שנוי במחלקות. יש מנות טעימות כמו סלט הקפרזה שמוגש 3 שיפודים עם מוצרלה בפלו חלומית עגבניות שרי, זיתים מעולים אבל המחיר? 45 שח .. מוגזם לעומת זאת מנת הפסטה האלוהית הפתיעה בתמחור שלה רק 49 שח.

      לסיכום.. מה אומר ?  ארבידצ'י, צירו אני בקרוב אגיע...


      מסעדת צ'ירו נאפולי-כשרה.
      טלפון :053-9381165

      הגעתון 26,נהריה. 

      19.6.18

      רשת גרג מפנקים את ילדינו בחופש

      לאחרונה נחשפתי לתפריט הילדים שרשת גרג משיקה לכבוד הקיץ. תפריט הילדים החדש, שעוצב בהתאם לילדים בדיוק כמו שילדים אוהבים, המשלב ארוחות מכל העולם וממטבחים שונים ומגוונים, עוצב בשפה איורית ייחודית בקונספט של "מגלי הארצות של גרג" הכולל דפי צביעה ופעילות לילדים. הרשת הקימה משחקיות מפנקות לילדים שבהם יוכלו לבלות בזמן שאנו נהנים מארוחה או כוס קפה. בפינות הילדים ימצאו: מתקן אוטו מעץ, שולחנות ציור, בריכת כדורים, מגלשה, מכונית מכריות, סוס נדנדה, קוביות עץ גדולות לבניית בית, קוביות פלסטיק לבניית מגדלים, ספרים ועוד. 
      צילום אלעד גוטמן
      בנוסף  הושק תפריט לילדים במחיר נוח שיוגש בכל סניפי הרשת. (29 שח לתפריט הילדים ו10 שח לתפריט תינוקות) לילדים יוצעו  ארוחות ילדים ביניהן: ארוחת בוקר, טוסט, פיצה פיתה, פסטה, שניצלוני דג (או עוף בסניפים שאינם כשרים. כל המנות מוגשות עם שתיה לבחירה ורול שוקולד לקינוח.
      תפריט ארוחת בוקר לילדים (צילום:דן פרץ)
      עמק פיצה פיתה -פיצה פיתה, ירקות טריים, גרעיני תירס, כוס מיץ ורול שוקולד לקינוח.(צילום: דן פרץ)

      ארוחת פסטה: איי פסטה -פסטה ברוטב עגבניות, ירקות טריים, גרעיני תירס, כוס מיץ ורול שוקולד לקינוח (צילום: דן פרץ)
      מפרץ נאגטס דג -נתחי דג בציפוי פריך, צ'יפס דק, ירקות טריים, גרעיני תירס, כוס מיץ ורול שוקולד לקינוח (צילום: דן פרץ)
      ארוחת התינוקות תבנה ע"י ההורה לארוחה שמותאמת לילדו ותכלול מנת ירק טרי או מבושל, חלבון ופחיממה, מתוך מגוון הצעות כמו: מחית בטטה, עגבנייה קצוצה, מלפפון קצוץ, אורז לבן, גבינת עזים או אבוקדו.
                     קפה גרג ארוחת תינוקות(צילום: דן פרץ )

      את ארוחות הילדים ניתן להשיג  ב- 110 סניפי הרשת ברחבי הארץ
      בקרו אותנו באתר ובעמוד הפייסבוק: 
      http://gregcafe.co.il/http://gregcafe.co.il/

      פסטיבל קול המוסיקה לילדים בגליל העליון


      פסטיבל קול המוסיקה לילדים בגליל העליון יערך השנה ב- 12-13-14 ביולי 2018גלעד אפרת במופע טרום-בכורה בשיתוף פעולה עם הרביעייה העכשווית במסע מוזיקלי מרתק לילדים, "סרנדה לימונדה" – קונצרט לכל המשפחה ו"איה פלוטו" – קונצרט תיאטרלי על פי ספר הילדים מאת לאה גולדברג עם התזמורת הקאמרית הישראלית. ממליצה להגיע לפסטיבל עם כל המשפחה. 

      גלעד אפרת (צילום:עדי הראל)

      במסגרת קול המוסיקה לילדים יועלו במהלך חמישי-שישי-שבת מבחר יצירות ביניהן:

      "מיתרים מטיילים בעולם" גלעד אפרת והרביעייה העכשווית במסע מוזיקלי מרתק לילדים
      "סרנדה לימונדה" קונצרט לכל המשפחה במסגרתו ינוגנו יצירות של גרשווין (רפסודיה בנוסח בלו – בעיבוד לפסנתר ולחמישיית כלי נשיפה) ואלגר על ידי נגני הפסטיבל
      "איה פלוטו" – קונצרט תיאטרלי לספר הילדים מאת לאה גולדברג. הפקת מקור מבויימת, תוססת וצבעונית עם התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוח גיא פורת.




      פרטים נוספים :www.kol-hamusica.org.il



      12.6.18

      לרדת במשקל ולהנות מהתהליך


      לאחר שהשלתי מעלי כ-25 ק"ג ממשקלי ועדיין בעצומו של תהליך משתפת אותכם בסוד שלי להרזיה מושלמת. 

      בראש וראשונה דואגת לארוחות מאוזנות, מזינות וטעימות מקפידה שיכלו את מרכיבי המזון, להם זקוק הגוף. בכלל לחץ בזמן ועבודה משעות הבוקר המוקדמות אני מחפשת אוכל מהיר הכנה ומזין. בכדאי להצליח בתהליך צרפתי לי חברות לדרך, אני מבשלת עבורן אוכל טעים, מה שמחייב אותי להכין ארוחות טעימות עם מעט קלוריות וכך אנחנו מצליחות לרדת ביחד 
      והחלטתי לחזור למוצר אינסטנט שמגיע
       בצורת אבקה עשירה בחלבונים, ויטמינים ומינרלים.
        שייק הרבלייף - שייק שמהווה תחליף טעים, מגוון, מאוזן  לארוחה שלמה המכילה את כל רכיבי המזון, להם זקוק הגוף. רק לערבב ולשתות. ויחד עם זאת לאחר שייק בבוקר להרגיש שובע, ללא סובלת מנפיחות, כבידות, עצירות ויחד עם זאת כבר לא מנקרת במשך היום, פחות עיפה ופתאום יכולה לצאת לצעדות, להתאמן ולרדת במשקל עם חיוך.
      השייקים מקלים על חיי כבר לא קוצצת ירקות בארבע בבוקר, ומעמיסה גבינות פרכיות כדאי שיהיה לי ארוחה בוקר 
      בעבודה. פשוט משקשקת בשייקר אבקת הרבלייף ולוגמת בעונג.יחד עם שתי ארוחות עקריות ושתי ארוחות בניים מאוזנות ומנוקדות, אני יורדת במשקל בכייף.

      לדברי פרופ' דיוויד היבר, יו"ר המכון התזונתי של חברת הרבלייף והוועדה התזונתית המייעצת של החברה: "אנשים צורכים ביום כ-15% חלבונים, בעוד שהרמה האידיאלית המומלצת לצריכה היא כ-30% - משקאות החלבון של הרבלייף, מהווים תחליף לכמות החלבונים היומית"
      אבקות השייק מהוות פתרון קל ונוח לקבל ארוחה מאוזנת, בפחות משתי דקות.
      מתכון להכנת שייק וניל שקדים ואפרסק

       מצרכים
      2 כפות תערובת אבקה להכנת משקה בטעם וניל
      250 מ"ל חלב שקדים

      אפרסק קטן
      1/4 כפית תמצית שקדים
      מספר חתיכות ג'ינג'ר
      ההכנהמניחים את כל המרכיבים בבלנדר ומערבלים עד שקוביות הקרח מרוסקות היטב. קוביות הקרח הן אופציה לא חובה.

      מתכון להכנת שייק חלבון עם חלב שקדים ושוקולד 
       המצרכים
      2 כפות תערובת אבקה להכנת משקה בטעם שוקולד
      3 כפות מדידה אבקת חלבון

      1 כוס חלב שקדים לא ממותק
      3-5 קוביות קרח
      ההכנהמניחים את כל המרכיבים בבלנדר ומערבלים עד שקוביות הקרח מרוסקות היטב. קוביות הקרח הן אופציה לא חובה.
      אישית בעבודה מוותרת על הקרח ומשקשקת בשייקר 
      להרבלייף מגוון טעמים לשיקיים מגוון, מניסיוני השייקים בריאים הם מרכיב חיוני לגופי ממליצה לצורך באופן קבוע יום יומי. השייקים מושלמים במיוחד בתקופת הקיץ ועוזרים לנו לקבל אנרגיות חדשות לגופנו כי מכילים מרכיבי המזון החיונים במעט קלוריות.
      ממליצה!!
      לאתר החברה 
      .http://www.herbalisrael.co.il



      8.6.18

      דג סלמון בעשבי תיבול -בקלי קלות



      חששות כבדים לוו אותי בעבר בהכנת דג הסלמון, תמיד חששתי שהדג יתייבש ולא יהיה טעים. מספר ניסיונות ולמדתי שלדג מספיק 12 דקות בתנור חם . יוצר עסיסי ועים ביותר. הפעם מביא מתכון בסיסי לסלמון בעשבי תיבול 
      המצרכים
      400 גרם דג סלמון
      פרוס לשתי מנות
      2 כפיות
       שמן זית
      4 קוביות עשבי תיבול איטלקי של דורות4 שיני שום פרוסות דק
      כפית ממרח לימון כבוש
      מלח ו
      פלפל שחור גרוס לפי הטעם
      ההכנה
      1. מחממים תנור ל -200 מעלות.
      2. בקערית קטנה מערבבים את השמן עם התבלינים.
      3. מורחים על הדג את התערובת וכשהתנור חם מכניסים הדג לחום של 200 מעלות לעשר דקות.
      כעבור עשר דקות מורידים ל-180 מעלות לעוד כ2-5 דקות (תלוי בעובי הדג)  עד שהדג משנה צבעו
      בתאבון
      אולי תאהבו גם מתכוני דגים אלה:
              פילה דניס בנוסח סצ'ואן/ שומרי משקל



       
                                                                שניצל דג



      תהנו


      6.6.18

      עוגת שוקולד מטריפה וצבעונית


      עוגה בחושה מהירת הכנה עסיסית וטעימה, עשירה בשוקולד, מעוטרת בצבעוניות, חגיגה לעיניים ולחך,
      באדיבות חברת כרמית

      *דרגת קושי: ♥♥♥♥♥ *זמן הכנה:כ20 *דקות זמן אפיה:כחצי שעה *מספר מנות: תבנית בקוטר 24, כ10-12 מנות 
        
      המצרכים

      200 גר' שוקולד מריר של כרמית שבור לחתיכות
      ½ כוס סוכר לבן
      ¼ כוס סוכר חום דחוס
      200 גר' חמאה חתוכה לקוביות
      5 ביצים
      5 כפות קמח תופח
      לציפוי
       100 גרם שוקולד מריר של כרמית שבור לחתיכות


      1/3 כוס שמנת מתוקה

      2 חבילות וופלים אגו בטעם שאוהבים

      מרשמלו כרמית בטעם ובצורה שאוהבים

      בייגלה מצופה שוקולד אגו בטעם שאוהבים

      סוכריות על מקל של כרמית בטעם שאוהבים

      חופן מטבעות שוקולד של כרמית


      אופן ההכנה
      1. מחממים תנור מראש ל-180. 
      2. ממיסים שוקולד, שני סוגי סוכר וחמאה. 
      3. מוסיפים את הביצים אחת, אחת ומערבבים, שימו לב שהשוקולד לא יהיה חם מידי. 
      4. מוסיפים את הקמח ומערבבים עד שהתערובת חלקה ללא גושים. 
      5. מעבירים לתבנית משומנת ואופים כחצי שעה, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עטוף פירורים לחים.
      6. מצננים את העוגה לחלוטין, משחררים בזהירות מהתבנית והופכים על צלחת הגשה כך שהצד התחתון של העוגה יהיה עכשיו העליון.
      7. מביאים שמנת מתוקה לסף רתיחה, מוסיפים שברי שוקולד מריר, ממתינים דקותיים ומערבבים עד שמתקבל מרקם חלק של גנאש שוקולד. 
      8. מורחים את הגנאש שוקולד על כל העוגה, כולל הדפנות. 
      9. מדביקים ציפוי של וופלים מבסיס לעוגה כמו גדר. ממלאים את החלק העליון בשלל ממתקים צבעוניים ומשמחים.

      יש לשמור את העוגה בטמפרטורת החדר, אך לשים לב שזאת לא תעלה על 30 מעלות.(לא לשמור במקרר, הממתקים יאבדו את הברק ויספגו לחות)

                מאחלת סופ"ש מתוק ומיוחד 



      4.6.18

      מה בין אבקת סודה לשתיה לאבקת אפייה?



      שנים לא הבנתי את ההבדל בין אבקת אפיה לסודה לשתיה, הייתי שמה בעוגות ובעוגיות מה שזמין , אבל גילתי שזה לא אותה תוצאה אז חקרתי קצת .

      מסתבר שאבקת הסודה לשתייה מופעלת על ידי נוזל חומצי (חומץ, מיץ לימון, יוגורט ווכו'), ואילו אבקת האפייה מתחילה את פעולתה כשהיא באה עם במגע עם נוזלים, ולא משנה מאיזה סוג. שתיהם מכניסות אוויר לתערובת  
      ההבדל בין השתיים ש
      עוגיות עם סודה לשתייה ייצאו מהתנור שטוחות ופריכות; עוגיות עם אבקת אפייה ייצאו תפוחות ויותר יזכירו במרקמן עוגה. ומה עם עוגיות שיש בהן משני החומרים? אלה ייצאו פריכות מבחוץ ורכות מבפנים, שזה תכלס - העוגייה המושלמת
      וטלי טיפ
      לבדיקה שהמוצר טוב

      אם
      אבקת אפייה מבעבעת כשאת מכניסה כפית אבקה לכוס מים היא טובה.
      ו
      סודה לשתייה:  אם מכניסים כפית לתוך קערה עם חומץ ומתרחשת תסיסה  היא טובה

      בקיצור, אין תסיסה /ביעבוע  להזביל