28.10.16

פסטל דה צ'וקלו- פאי רועים ארגנטינאי


על המאכל הזה שמעתי סיפורים מעולם לא טעמתי. שנים ספרה לי חברתי הארגנטינאית מנואלה על הפסטל דה צ'וקלו- שזו מעין פאי רועים אבל במקום תפוחי אדמה משתמשים בתירס ובשר עוף מכובס. שסבתא הייתה מכינה לה . והיא מאד רוצה לאכול שוב מזה ולא יודעת להכין.  מנואלה תארה לי מעטפת תירס טחון קריספי בחלקו העליון ורך בתחתית  ובפנים בשר חריף עם ביצים קשות זיתים וצימוקים. כשמנואלה הודיע לי שהיא בהריון ובא והיא כמהה לפשטידה הנ"ל  פניתי לשכן שלי הארגנטינאי,  והוא הסביר לי מה זה אבל לא ידע להכין,  אבל איית לי את שם המאכל. וכך פניתי לרשת וחיפשתי מתכון מתאים. האמת המתכונים שמצאתי לא התאימו לי. מאד מתוק נראה לי, בחלק היה שמנת. ומנואלה אוכלת כשר. אז לקחתי מספר מתכונים ועשיתי משמש...ומאז היסטוריה . זה מונח על שולחני לעתים קרובות ומאד אהוב עלינו.
לשכבת התירס
2 קופסאות תירס מסונן (רצוי 1 ק"ג גרגרים שקית קפוא מופשר)
1-2 כוסות בשר עוף מבושל (פתרון לבשר המכובס ממרק העוף)
1 כף סוכר
מעט עלי בזיליקום
לטחון הכל לתערובת אחידה במעבד מזון
להניח במחבת ולבשל עד צמצום הרוטב.
להוסיף
½ כוס שמנת צמחית או קרם קוקוס.(אפשר ורצוי שמנת לבישול למי שכשרות לא חשובה) ולצמצם
זה צריך להיות מתקתק וסמיך
לשכבת הבשר
2 בצלים קצוצים3 שיני שום קצוצות
½ כפית כמון

1 כפית שטוחה מלח

½ כפית פלפל שחור טחון טרי

¼-½כפית צ'ילי גרוס

½ ק"ג הבשר
לשכבת הביצים והזיתים
2 ביצים קשות מחולקות לשמניות זיתים שחורים ללא גלעינים
צימוקים(ויתרתי)
ההכנה
  1. במחבת רחבה לשים כף שמן ולטגן בצל עד הזהבה קלה
  2. להוסיף שום ולטגן על להבה נמוכה עד שקיפות
  3. להוסיף בשר טחון ולערבב לטגן עד שהבשר משנה צבועו
  4. לתבל לערבב ולהסיר מהאש

הרכבת הפשטידה
  1. משמנים תבנית(לרב משתמשים בתבנית חרס)
  2. משטחים חצי מתערובת התירס.
  3. מכסים בתערובת הבשר  ומפזרים מעל את הצימוקים ופרוסות ביצה קשה.
  4. מכסים בתערובת התירס שנותרה.
  5. אופים 40-30 דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני עד הזהבה

מבט על -זהוב ויפה 
חברתי כשטעמה, מלמלה זה מצוין מאד דומה למה שסבתא הייתה מכינה לה, לנו שלא מכירים את המקור המתכון היה מאד טעים, אהבנו את השילוב של התירס המתקתק והבשר הפיקנטי
ומנואלה ?אכלה בהנאה רבה כשהיא ממלמלת זה מאד דומה ..אוי שיגעון...
אותה הגברת בשינוי האדרת
  • אפשר להכין ללא בשר העוף בשכיבת התירס, אבל אז יש להוסיף  גרגרי תירס.
  • מי שלא אוהב חריפות יכול לוותר על הצ'ילי
  • הכי כייף להכין במנות אישיות בתבניות חרס
 תהינו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה