20.1.16

מפרום חצילים ותפוחי אדמה אפוי


החלטתי להכין מפרום בעודי מכינה את הירקות הבנתי שלא בא לי לעמוד לטגן.  קציצות לביבות שניצלים אני נוהגת לאפות בתנור אין שום סיבה שלא יצליח לי גם עם המפרום. ואכן הצליח לי!!!חברתי הטוניסאית כל כך התלהבה מהתבשיל  ששלחה את אמה ללמוד אצלי להכין מפרום 'שלא עושה צרבת'
לוקלוקו

דרגת קושי: ♥♥♥ *זמן הכנה: כשעה  *זמן אפייה :כ-2-3 שעות *מספר מנות: 8 מנות

הירקות למלוי
2 חצילים זברה מאורכים בינוניים בגודלם
2 תפוח אדמה בינוניים
המלית
400 גר בשר
1 פרוסת לחם ללא הקרום רטוב סחוט(הקשה בפי הילדים)
1 בצל קטן
חופן פטרוזיליה
3 שיני שום
1 ביצה
תיבול הבשר: בהרט, מלח, פלפל שחור, צ'ילי גרוס
הרוטב
4 גדושות כפות רכז עגבניות
4 כפות קטשופ
4 כפות צ'ילי מתוק
2 מרק בצל 10
1 כפית שום גבישי
מלח, פלפל וצ'ילי גרוס לפי הטעם
מים רותחים לפי הצורך
הכנה

  1. לשטוף ולקלף את תפוחי האדמה
  2. לשטוף היטב את החצילים לקלף סרטים כך שיתקבל פס בלי קליפה ופס עם קליפה
  3. לפרוס פרוסות בעובי 1 ס"מ ליצור כיס בכל פרוסה ע"י חיתוך לא עד הסוף
  4. להניח על רשת ולפזר מלח על תפוחי האדמה והחצילים במשך חצי שעה
  5. במעבד מזון לקצוץ את את חומרי המלית להוסיף לבשר וללוש היטב
  6. לגלגל קציצות בגודל התואם את הירקות
  7. למלא את הירקות בקציצה
  8. לסדר על תבנית בשכבה אחת
  9. לערבב את חומרי הרוטב להוסיף כשלוש כוסות מים,
  10. לצקת על המפרום את הרוטב
  11. לכסות את התבניות ולאפות כשעה בחום 200 מעלות
  12. להוריד כיסוי להרטיב את המפרום ברוטב
  13. ולאפות עוד שעה ללא כיסוי.
    "סבתוש, בשבילי בלי רוטב"

חברים, המפרום הזה שונה מהמקור הטוניסאי אבל הוא לא פחות טעים ויותר בריא. ממליצה לנסות ולשתף אותי בניסיונות שלכם, בשדרוגים והגוונים שעשיתם.
מעוניינים להתנסות במתכונים נוספים שלי?
הירשמו בקוביית העדכונים מצד ימין למעלה.
מוזמנים להצטרף לקבוצת האוכל שלי בפייסבוק

https://www.facebook.com/groups/358433037597847/
תודה שהייתם כאן איתי שיהיה לכולנו יום נפלא עם גשמי זהב..

חוף נהריה צילום: גלי עוז



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה