3.1.16

בייגלה לעצלנים ב5 דקות עבודה


אמי השוהה בבית האבות מבקש תמיד שיהיה לה מלוחים לנשנוש ואני מחפשת עבורה מתכונים, לעתים מודיעה לי נגמרו לי המלוחים, ואני בשעת לילה מאוחרת או בבוקר עם קרקור התרנגולת מכינה משהו מהיר, וכך במקום לגלגל ולסגור לבייגלה  החלטתי לרדד בצק לקחת חותכן עוגיות עם עיגול(זה של עוגיות עם הריבה) ולחרוץ במהירות  'כאילו בייגלה'
הבצק הזה פריך במיוחד טעים מאד ושונה ממתכון לבייגלה של עבדי היבש והממכר
המצרכים לבצק
2 כוסות קמח
1כפית מלח מופחת נתרן
1 כפית אבקת אפיה
100 גר חמאה /מחמאה
¼ כוס שמן זית איכותי
¼ כוס מים פושרים
המצרכים לציפוי 
חלמון ביצה
שומשום/זעתר
אופן ההכנה 
  1. לחמם תנור ל200 מעלות
  2. לרפד תבנית בנייר אפיה 
  3. לערבב את הבצק לפי הסדר וללוש לבצק רך ונעים
  4. לרדד על ניר אפייה לעובי של ½ ס"מ
  5. לחרוץ עיגולים עם חור באמצע 
  6. להעביר לתבנית ולסדר 
  7. לאסוף את שאריות הבצק אפשר לרדד שוב אני נוהגת לגלגל לנחש דק ולעשות מקלות כך הבצק מתאים בדיוק לתבנית אחת
  8. למרוח בחלבון ביצה ולפזר שומשום

אותה הגברת בשינוי האדרת 

  • לתבל את הבצק בשום גבישי או תבלין לפיצה , או בעשבי תיבול יבשים 
  • לצפוי להחליף את השומשום בקצח או זעתר 
  • להחליף את הקמח בקמח כוסמין
  • ניתן להשתמש ב3/4 כוס שמן ובלי חמאה. אבל אז העוגיות נימוחות ופחות קריספיות
  

לעוד מתכונים מומלצים
        


         

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה