19.8.15

מרק בורשט קר /חמיצת סלק




בורשט קר יש האוהבים מאד ויש שלא סובלים. אני שייכת לחצי הראשון. בתור ילדה בקיץ צנצנת בורשט שכנה במקרר דרך קבע כמשקה קר, אבל בארוחות זה הוגש עם שמנת, תפוח אדמה, חצי ביצה קשה  ומעט מלפפון טרי.

  ההכנה

5-6 סלקים בינוניים קלופים וחתוכים לחצי
להניח בסיר לחץ ולהוסיף מים עד שתי ס"מ מעל לכיסוי מלא.
לבשל בסיר לחץ כ20-25 דקות או בסיר רגיל כ40 דקות עד שרך. 
להוציא את הסלק ולקרר מספר דקות
לשים בבלנדר מחצית מהסלק, לרסק עם מעט מהציר 
(המחצית השניה של הסלק אני מכינה סלטי סלק)
להוסיף לבלנדר
2 חלמונים ולערבב מעט . .
להוסיף לסיר תוך בחישה ולהביא לרתיחה.
לתבל ב
3 כפות סוכר חום
כחצי כוס מיץ לימון סחוט טרי
מלח .
לטעום ולשפר תיבול, זה צריך להיות חמוץ מתוק.
לקרר היטב במקרר.
לבשל תפוחי אדמה בקליפה עם בצים קשות .
ההגשה 
למזוג לצלחת מהמרק הקר, להניח בצלחת פרוסת מלפפון, חצי תפוח אדמה וחצי ביצה קשה, וכף גדושה שמנת.



וכך אני אוהבת את הבורשט שלי
את הבורשט בקיץ אנו גם שותים ללא שמנת כמשקה מרענן ומרווה.

תהנו. 
אהבתם את הרעיון? ניסיתם את המתכונים?
הצלחתם (או שלא)? שדרגתם או גיוונתם? 
אשמח לתגובות ורשמים.
מעוניינים להתנסות במתכונים נוספים שלי? 
אתם מוזמנים להרשם לקבלת עדכונים בקוביה מצד ימין למעלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה