18.7.19

קדרת עדשים ופטריות ארוחה לטיבעונים


אני אוהבת עדשים, קטניה קלה לעיכול וטעימה. מאד מזינה. הידעתם שעדשים מכילות כמות גדולה של חלבונים  וחומצה פולית מה שמשדרג אותן כתחליף לבשר הן גם עשירות בויטמנים ומנרלים וסבים תזונתיים  ומאד משביעות בערך קלורי נמוך. עוד על העדשים ותרומתם לבריאות תמצאו פה 
הפעם שדכתי פטריות פוטבלו, פטריות שמפניון, פטריות פורצ`יני היבשות -בעלות ארומה מיוחדת. אפשר להחליף אותן בפטריות שטאקי. בעבר משהי ספרה לי שפטריות לא בריא , הלכתי לחפש קצת בנט מידע וגילתי את ההפך, הן דלות בקלוריות עשירות בסיבים וויטמנים. על יתרונותהם תוכלו לקרא כאן  
וגם פה

המצרכים
1כוס עדשים ירוקות מושרות 8 שעות ומנבטות 12 שעות על מסננת מכוסה (נבט קטנטן)
2 פטריות פורטבלו פרוסות 
4 פטריות שמפניון גדולות פרוסות
1 עגבניה אדומה וקשה קצוצה לקוביות קטנות 
1 בצל גדול קצוץ 
כף שמן 
1 כף רבקת מרק פטריות 
1 כף רוטב צ`לי חריף 
מלח , פלפל שחור, וצ`לי גרוס לפי הטעם.

ההכנה


בסיר רחב לשים את הבצל והשמן ועל אש קטנה לאדות עד שקיפות
להוסיף את הפטריות להגביר את האש ולתת הקפצה לצריבה קלה, להוסיף עגבניה לערבב ולהוסיף עדשים כוס מים ותיבול
לבשל על אש קטנה בסיר מכוסה, מדי פעם לערבב, עד שהעדשים מוכנות, יתכן ויהיה צורך להוסיף מים

מגישים עם אורז לבן אחד אחד המתכון פה

 אותה הגברת השינוי האדרת 

ניתן  להוסיף קינואה, כשאני מוסיפה קינואה אני מבשלת כוס קינואה בשתי כוסות מים, בישול מלא
מוסיפה לתבשיל העדשים עשר דקות לאחר הרתיחה כחצי עד כוס קינואה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה