26.8.12

מעדן מדלורית אפויה




קניתי דלורית והתלבטתי בקול מה לעשות איתה, מעיין חברתי ספרה לי שבעבר עבדה במסעדה ושם חתכו דלורית בצל ועגבניות(לפעמים גם הוסיפו עוד סוגי דלעות ובטטה) לקוביות קטנות , ואפו בתנור שעתיים, עם רוטב שלא ידעה מהו אבל זכרה שנטחן עם הרבה שום עשבים ושמן.
אימצתי את הרעיון אבל קצרתי הליכים ובשלתי בישול מוקדם במיקרו. יצאה מנה מעולה. מעיין ציינה שזה נראה בדיוק כמו במסעדה וטעים מאד. ממליצה לכם לא להצמד למתכון לדעתי ניתן להוסיף בטטה, תפוח אדמה, גזר ודלעות שונות. וגם בתיבול השתמשו במה שאתם אוהבים. בישול זו יצירה שכל אחד נותן בה את הנגיעה שלו.

דרגת קושי:קל, כל אחד יכול
זמן הכנה: כחצי שעה
זמן אפיה:כ- 70 דקות
מספר מנות: 6 מנות
דיאטלי
 (בהנחה שמשתמשים ברבע כוס שמן ו25 גר גרעיני חמניה) 
לכל המתכון:1050 קלוריות
בחלוקה לשש מנות : כ170 קלוריות למנה 
נקודות שומרי משקל למנה:3 נקודות למנה


ולמתכון תחלאס 
2 דלוריות בנוניות קלופות  וחתוכות לקוביות
3 עגבניות מוצקות חתוכות לקוביות ( לא היה לי שרי , לדעתי עדיף חצאי שרי)
2 בצלים חתוכים לשמניות(רצוי סגול ,שוב לא היה לי השתמשתי ברגיל)
 שיני שום בקליפתם
לתיבול 
בכוס הבלנדר לשים(אני השתממשתי במטחנת תבלינים) 
4-6 שיני שום
תמין 
פטרוזליה
בזליקום
אורגנו טרי או יבש 
גרגרי פלפל שחור
לטחון ולהוסיף 
1/4-1/2 כוס שמן(כל המרבה הרי זה משובח , אני מטעמי קלוריות שמתי מעט)
1/2 רוטב צ`לי מתוק
מעט צ`לי גרוס
1/2 כפית שום גבישי
לטחון לתערובת אחידה
לצקת את התבלינים על הירקות 
לערבב היטב .
לשים בכלי המתאים למקרוגל, לכסות 
לבשל במקרו כ10 דקות 
בתבנית אפיה להניח ניר אפיה , לצקת את הירקות שבושלו במקרו
לפזר מעל חופן גרעיני חמניה, עשבי פירובנס בשפע (קונה כתבלין במטחנה)
לפזר מעט מלח גס, פלפל גרוס טרי
לאפות בתנור בחום של 200 מעלות כשעה .
לערבב מדי פעם
אחרי יציאה מהתנור אני צרבתי מעט עם ברנר,
ניתן לצרוב מתחת לגריל של התנור
טעים חם או קר .
תהנו
* שדרוגים 
להוסיף שקדים ואגוזים שונים 
להוסיף ג`נג`ר מגורר לתבלינים לפני הטחינה.


אהבתם את הרעיון? ניסיתם את המתכונים?
הצלחתם (או לא)? שדרגתם או גיוונתם?
אשמח לתגובות ורשמים.
מעוניינים להתנסות במתכונים נוספים שלי?
אתם מוזמנים להרשם כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה