10.10.18

עוגת שיש תופז בחושה ואוורירית לכל השנה


כשאני לחוצה בזמן או פשוט לא בא לשטוף כלים ולהשקיע אני מכינה עוגה בחושה מהירה. לא כל עוגה בחושה היא גם קלילה ואורירית העוגה הזאת עונה גם על הדרישה הזו ולכן אהובה עליי


למרות האהבתי להשתמש במוצרים טריים עוגת תפוזים זאת היא יוצאת מהכלל ובה אני משתמשת בתחליפים לטרי שלא מקפחים את טעמה.
במקום גרדת תפוז אני שמה מחית תפוז גרוס,
במקום לסחוט תפוז שזו לא עונתו עדיין, אני שמה תרכיז פריגת,
יסלחו לי השפים שקטלו מנות (מאסטר שף קונדיטוריה) שנעשו עם מחיות עבורי הן תחליף מעולה, אז כן אני מגיעה לא פעם לממלכת האופים ומצטיידת במחיות שעונות על צרכיי ומאפשרות להכין עוגת תפוזים מנצחת שלא בעונת התפוזים

המצרכים
4 ביצים
 ½1 כוסות סוכר 
1 כוס שמן ( ניתן להחליף חצי כוס שמן ברסק תפוחים)
1 כף מחית תפוזים גרוסה
1 כוס מיץ תפוזים (העשוי מכף תרכיז תפוזים פריגת ומים)
½2 כוסות קמח
1 שקית אבקת אפייה
לצבע השיש
1 כף קקאו או שתי כפות ממרח שוקולד

ההכנה בשתי דקות עבודה 

  1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. בקערה טורפים ביצים, סוכר לתערובת תפוחה
  3. מוספים שמן, מחית תפוזים ומיץ תפוזים ומערבבים לתערובת אחידה. 
  4. מוסיפים קמח ואבקת אפייה וטורפים לאיחוד.
  5. לוקחים שלי מהעיסה ולה מוספים את הקקאו/ הממרח שוקולד 
  6. משמנים תבנית ומפזרים מעט סוכר, למניעת הידבקות. 
  7. יוצקים את שליש התערובת הלבנה בתבנית 
  8. יוצקים את העיסה החומה 
  9. ומעל מוזגים את העיסה הלבנה 
  10. בעזרת מזלג שננעץ עד התחתית בתנועות קיפול יוצרים את מראה השיש, מתחים את התבנית על השיש מספר פעמים בכדאי לדאוג למלוי אחיד של התבנית והוצאת בועות אוויר
  1. אופים כ-40 דקות, עד שהעוגה זהובה וקיסם הננעץ במרכז יוצא כמעט יבש.
  2. מצננים ומקשטים באבקת סוכר


טלי טיפ 
כמגדלת תפוזים ולימונים בעבר גררתי קליפות הדרים סחטתי מיץ תפוזים בעונתם והקפאתי. לא עוד!!! חברים, הניחוח והטעם לא נשמרים בהקפאה כתחליף גיליתי את מחיות הפרי המעולות ותרכיזים של פריגת. שבהם אני מעשירה גם רוטבים לסלטים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה