1.12.17

תערוכה: "חנוכייה לי יש"


מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציג: תערוכת חנוכיות מקהילות ישראל
מאוסף דרורה ופנחס זכאיהתערוכה תוצג בין התאריכים:  
20.11.17 - 20.12.17

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, השוכן בלב שכונת נווה צדק הציורית והקסומה, מציג לכבוד חנוכה, תערוכה שהפכה למסורת - "חנוכייה לי יש", בה יוצגו כ-60 חנוכיות מקהילות ישראל השונות.

התערוכה המציגה חנוכיות, אשר נאספו על ידי בני הזוג דרורה ופנחס זכאי במהלך 46 שנות נישואיהם, משקפת מגוון סגנונות אמנותיים של קהילות ישראל בארצות מוצאן, ותקופות שונות בהן החנוכיות נוצרו. תערוכה ייחודית זו, מאפשרת למתבוננים בחנוכיות לצאת למסע בחיי העם היהודי בישראל ובתפוצות, להתוודע  לגלגוליה של החנוכייה במרוצת הדורות, ולהעמיק את ההיכרות עם סיפור חג החנוכה ומנהגיו.  

בני הזוג זכאי - נהגו לארח בביתם את נכדיהם ובני כיתתם והציגו בפניהם את אוסף החנוכיות העשיר כפעילות העשרה לקראת חג החנוכה. האירועים הכיתתיים זכו להצלחה מרובה והיוו מקור השראה לתערוכה זו. בתם של בני הזוג זכאי, ד"ר יעל אלמוג זכאי , יזמה את התערוכה לאחר פטירת הוריה, כדי לאפשר לקהל הרחב ליהנות מהאוסף העשיר.

במהלך ימי החנוכה ובתקופה בה תוצג התערוכה במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, יתקיימו לקהל הרחב המבקר בתערוכה, פעילויות חווייתיות בהנחיית צוות ההדרכה של המוזיאון.

משאבים רבים הושקעו בחקר המוצא של החנוכיות המוצגות בתערוכה והחנוכיות שוחזרו למראן הזוהר והמרשים, כפי שהיו במקורן. כל אלו מקנים לחנוכיות המוצגות ערך היסטורי ורגשי רב. 
אוצרת התערוכה: ניצה בהרוזי ברעוז

הכניסה לתערוכת החנוכיות כוללת כניסה לכל התערוכות במוזיאון
בנוסף יתקיימו סדנאות יצירה וסיורים מודרכים
ביום חמישי, 14.12.18 בשעה 11:00
ויום שבת, 16.12.18, בשעה 11:00

לילדים
 בנושא:
"משחקים באור וצבע" 


בסדנת היצירה יכינו הילדים תיאטרון צלליות משלהם, יעצבו דמויות וירקמו עלילה כיד הדמיון. כמו כן, יכינו קישוטים באווירת החג בסגנון אמנות הוויטראז' - מזכרת משפחתית מרהיבה שתאיר את חלונות הבית!
צילום:דורי עינב
אני אהיה שם עם נכדיי, ומה איתכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה