16.1.20

שקיקי בצק פילו במלית גבינה וחצילים


 כמו שספרתי, בפוסט הקודם, לחברת שמרית יש בצקים צוננים, חשקה נפשם של הילדודס במשהו טעים, אני כבר הייתי עייפה ובחרתי לשלוח אותם לרכוש בצק פילו של שמרית, בצק דל שומן, נוח לעבודה והכי חשוב אין צורך להפשיר !!
בצק פילו הוא בצק מועדף עליי אבל מאחר ובעבר רכשתי מספר פעמים בצק ואחרי הפשרה הוא היה יבש או נקרע בקלות הפסקתי להשתמש בו 

במקפיא בביתי אני מחזיקה תמיד חצילים קלויים, ללא תיבול כל חציל, בשקית אטומה, זה מפשיר בדקות בודדות במיקרוגל, ונוח לשימוש.

אל החציל המופשר הוספתי גבינות שהיו לי בבית, שאריות,  בולגרית, מעט קוטג', מוצרלה וקשקבל, טעמתי המלחתי ופלפלתי, טעמתי שטעים לי המילוי(הוא חייב להיות טעים) ומילאתי בבצק הפילו של שמרית


והבצק? לעילא ולעילא, נעים לעבודה, לא נקרע, העלים משתחרירים בקלות. עד היום כשרכשתי בצק פילו מעולם לא ידעתי מה יצא לי, לעיתים העלים דבוקים זה לזה ולא משתחררים, לעיתים יבשים ולעיתים פשוט נקרעים, הכל תלוי בתנאי האיחסון בחנות ובמפעל, שלנו אין שליטה עליהם, ולכן נמנעתי מלרכוש בצק פילו. והצטערתי על כך כי הבצק נטול שומן ומאפשר להכין מאפים קריספיים שלי השליטה על כמות השומן.
הבצק של שמרית מגיע מצונן, וכייף לעבוד עימו, הוא מגיע בכמות של חמש מאות גרם,14 דפים, כמות המספיקה למשפחה ואין צורך לחשוב אך לאחסן שאריות. והכי חשוב לי, אני יכולה להכין מאפים פריכים בלי טון שומן.
רואים כמה איכותי הבצק? 
דיי לחפור, תחלאס למתכון 

המצרכים

חבילה בצק פילו מצונן של שמרית
3 כפות שמן זית איכותי
וביצה עם מעט חלב

המלית 



1 חציל קלוי
100 גרם גבינה בולגרית
50 גרם קוטג'
100 גרם ריקוטה
כ70 גרם קשקבל
גרדת לימון מחצי לימון
עלים מענף בזיליקום
לערבב למסה אחידה

הכנת השקיקים 

  1. לחמם תנור ל-200 מעלות
  2. לפרוס שלושה עלים על משטח עבודה
  3. לחלק לשישה מלבנים שווים
  4. להניח במרכז תבנית המאפינס שני מלבנים אחד על השני במקביל
  5. למרוח במעט שמן ולהניח מלבן שלישי
  6. לשים כף מלית ולאסוף את שולי הבצק ולסובב בתנועות הברגה לסגירת השקית
  7. למרוח מעט שמן על הבצק
  8. לעשות כך 24 מאפינס.
  9. בבצק הנותר תוכלו למלא כשטרודל או לשימוש אחר.
  10. למרוח בביצה מעורבת במעט חלב.
  11. להנמיך את חום התנור ל180 מעלות ולאפות כחצי שעה עד השחמה.


כדורי פילו במלית ירקות למתכון


עוגת כתר אנטיפסטי למתכון 
                   
למרות שאני מכינה בצקים מעולים, ממליצה על השימוש בבצקי שמרית המצוננים, פתרון מצויין למי שרוצה מאפה מהיר ואיכותי בלי הרבה עבודה אבל עם המון מחמאות על טיב המאפה, אידאלי למצבי לחץ, ארוחות ערב או אירוח פתע. 

סדרת בצקים מצוננים ומרודדים מוכנים לאפייה של שמרית (צילום: טופטאץ)

זכרו בישול הוא יצירה,
עופו על כנפי הדמיון, 
צרו מיליות אהובות עליכם 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה