27.4.19

זרוע וכתף כבש בתנור בקלי קלות

בכל שנה בפסח וראש השנה אני רוכשת חצי כבש. למה רק אז? ביום יום משתדלים להמעיט בשומן אבל בחגים משחררת את הרסן ואנו מתפנקים בבשר כבש
תמיד חששתי מהכנת כבש בתנור, אבל תחלס זו מנה קלה להכנה, אפילו יותר מעוף בתנור, כל התעסקות 15-20 דקות והתנור ישלים את המלאכה.
והמחמאות? כאילו עבדתם שעות.

את הזרוע השאיר לי הקצב שלם וגם את הכתף לרב, הפעם לפני שהספקתי לבקש שלא יפרוס את הכתף היא נפרסה בדיעבר הסתבר שזה יתרון המנות פרוסות והאפיה מעולה,את הכבש אני אוהבת לאפות עם ירקות שורש שמעניקים ניחוח נפלא למאפה


המצרכים

זרוע כבש ופרוסות כתף או אוסובקו
שמן זית
4-5 ענפי תמין טרי
שיני שום קלופות חצויות

הירקות

זו עונה עם שפע ירקות שורש קשים ניתן להשתמש בכל השורשים, אני בחרתי להשתמש בגזר צבעוני, שורש סלרי, שורש פטרוזליה, בצלצלים סגולים, שום טרי חצוי לרוחבו, תפוחי אדמה, בטטה ושומר.אבל בכייף ניתן להוסיף כל ירק קשה (לפת, סלק, כרובית וכו') את הירקות אני חותכת גס

תבלינים 

שם המשחק יצרתיות.כבש אוהבת כל תבלין 1-2 כפות תבלין לפי הטעם - אני השתמשתי בבהרט וחוואג'
נפלא עם תערובת טאנג'ן, תערובת טוסקנה, או פלדלפיה. פשוט היו יצרתיים כל שילוב שאתם אוהבים יתאים 

ההכנה


  1. לנעוץ בבשר הכבש חצאי שיני שום
  2. לערבב את התבלינים בשמן זית
  3. למרוח את הבשר בתערובת התבלינים 
  4. בתבנית עמוקה להניח את הירקות
  5. לתבל במעט מלח ופלפל
  6. להניח מעל את בשר הכבש
  7. להוסיף רבע כוס מים
  8. לאטום את התבנית בנייר כסף
האפיה

הכי טוב לאפות בחום נמוך הרבה שעות, אז הבשר לא מתכווץ והבשר הופך מקשה לנמוךך שנופל מהעצם ואפשר לפרקו בעזרת מזלג... עונג 

אני מתחילה מאפיה בתנור חם מאד עשר דקות ואז לפי הפירוט

פירוט זמן האפייה



  • ממהרים? 180 מעלות כ3-4 שעות
  • בקצב סביר? 140 מעלות 5-6 שעות
  • הסובלניים? 100-120 מעלות 7-8 שעות

ברור שזה תלוי גם בגודל הנתח, הפירוט הוא לנתח לזרוע ופרוסות בעובי של כ3 ס"מ, לנתח שלם במשקל 2-3 ק"ג להוסיף כחצי שעה

יאלה .. עופו להכין וקצרו מחמאות 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה