16.10.12

תבלין בצל מבית סבתא(תימניה)


תבלין זה הוא תחליף לאבקת מרק הבצל ריחני וטעים מבית סבתא 

תבלינים קנויים ואבקות מרק למיניהם לא היו במטבחה של סבתא, היא היתה מכינה לבד . בסיום אפיית הפיתות בטאבון היתה מניחה את תערובות התבלינים ונותנת להם להתייבש בטאבון. 
ריחו של תבלין הבצל שלה במרקים ובתבשלים היה מגיע למרחקים. וסבתא הכינה לעוד ועוד שכנות בסביבתה. 
סבתא היתה מציידת אותי בצנצנת תבלין בכל ביקור אצלה, ואני מוסיפה כשלא רוצה שיראו בצל באוכל וכשרוצה ריח טוב של בצל קלוי/מטוגן..
התבלין הוא סוד ריחו של מרק התימני של סבתא..
שנים שלא גילתה לאיש..
כשחלתה דודתי החליפה אותה בהכנת התבלין והיא כבר השתמשה במעבד מזון ובתנור להכנתו 
(אגב, לדברי דודתי בת ניתן להחליף את התבלין בסתם אבקת מרק בצל קנויה, אך אני אומרת לכם, זה לא אותו טעם ולא אותה האיכות )
ההכנה
בצלים כותשים היטב במכתש ועלי (ניתן להכין במעבד מזון)
מוספים
½ כוס מלח גס
מעט פלפל שחור 
מוסיפים קמח/קמח כוסמין/ קמח שקדים+ 2 כפות פולסיום לעיסה דביקה. נותנים לעיסה לנוח ולספוח את הנוזלים 
הכנה בטאבון 
יוצרים כדורים בגודל כדור טניס. את הכדורים אופים בטבון לאחר כיבוי התבון.משאירים להתייבש היטב בתוך הטבון עד שמתקרר כ8-10 שעות 
אפיה בתנור ביתי 
לשטח את התערובת בתבנית ולאפות בחום נמוך(12 מעלות) עד שמתייבש לחלוטין (4-6 שעות)
מקררים וטוחנים
במקור אצל סבתא טחנה במכתש ועלי.
 אני טוחנת במעבד מזון  לתערובת עם שביבי בצל קטנים.  אוהבת שמרגשים את חתיכות הבצל.מי שרוצה תערובת חלקה שיטחן בבלנדר חזק. 

שמושים נוספים בתבלין הבצל
אפשר לשדרג בעזרת התבלין צלי בשר, קציצות, פירה , גבינות, מעולה על טופו ובממולאים.



תודה שבקרתם בבלוג שלי תבואו שוב ....
יום נעים 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה