26.5.23

פיצה בשמל וציפס

חג שבועות כבר פה סיכמתי עם חברה שנצא בערב, טלפון ממנה הגיעו חברים תבואי ותביאי משהו טעים...
חשבתי מה להכין, כדורי בצק של פסטה ריקו (האלה שכבר כתבתי עליהם) היה לי בצק מופשר. נזכרתי במתכון שקבלתי מהיח"צ על פיצה בשמל וציפס..
 ואוו .. זה יצא מדהים!!
כולם אהבו ואני הסמקתי מרב מחמאות, לכי תספרי להם שאת המתכון קבלתי מחברת פסטה ריקו והוא קל הכנה, וזו לא המצאה שלי 
הכנתי בתבנית בקוטר 26. הבצק יצא מאד דק, ככה אני אוהבת אבל המילוי היה כבד לבצק.את הפיצה השניה הכנתי משני כדורי בצק על תבנית של התנור. 
אז תאחלס למתכון 

מצרכים:

1 כדור בצק להכנת פיצה של פסטה ריקו (250 גרם)

1 מיכל רוטב שמנת בשמל גראנה פדנו



1 כוס קמח לפסטה מחיטת דורום

2 תפוחי אדמה בינוניים (השתמשתי ב3 תפוחי אדמה אדומים)  

1 כף מלח גס

2 כפות שמן זית

1 ענף רוזמרין טרי

¼ כפית שחור גרוס

ההכנה

1.כדור בצק של פסטה ריקו מופשר (מומלץ להפשיר את הכדורים בשקית המקורית שלהם עד 4 ימים במקרר). נהוג להתפיח את הבצק בקערה מכוסה בטמפרטורת החדר למשך כשעתיים עד שהכדור מכפיל את נפחו. אני מותרת על שלב זה והבנתי שזה לא פוגע בטעם המאפה 

2.מחממים את תנור האפייה לחום הגבוה ביותר כחצי שעה לפני ההכנה.

3.קולפים את תפוחי האדמה ופורסים דק במנדולינה. מניחים את הפלחים בקערה עם מים רותחים וכף מלח למשך חצי שעה. מסננים וסופגים היטב את הנוזלים בעזרת מגבת נייר 
4.מפזרים על משטח עבודה קמח דורום  ופותחים בעזרת הידיים את כדור הבצק לכדור עגול.  (פתחתי  ישרות בתבנית עם מעט שמן זית)

5. מניחים על גבי הבצק רוטב שמנת וגראנה פדנו ומסדרים את תפוחי האדמה הדקיקים מעל, מפזרים מלח גס, פלפל שחור ועלי רומזרין. (פזרתי גם מעט מוצרלה)

  6.אופים בתנור שחומם לחום מירבי למשך כ-7 דקות   או עד שתחתית הפיצה מוכנה (אצלי זה לקח כ 12 דקות) מושכים במעט שמן זית, פורסים ומגישים חם   

       *  בטאבון משך האפיה מתקצר משמעותית. 

כאמור פיצה אחת נעשתה בתבנית בקוטר 26 
והשניה הכנתי בתבנית תנור משני כדורי פיצה.
מאחר ולא היה לי רוטב בשמל של פסטה ריקו הכנתי רוטב בשמל לפי מתכון שלי 
                  

לרוטב הבשמל הביתי
2 כוסות חלב 
40 גר`חמאה קלה
4 כפות קמח
מלח ופלפל לבן לפי הטעם 
50 גרם פרמז'ן או 
גראנה פדנו מגוררת
הכנת רוטב הבשמל 
  1. מחממים את החלב במיקרוגל או כריים, כך שיהיה חמים אך לא רותח.
  2. ממיסים בסיר את החמאה על להבה נמוכה.
  3. מוסיפים קמח, מלח, פלפל שחור, אבקת שום  ואגוז מוסקט ומערבבים היטב.
  4. מוסיפים בהדרגה את החלב, ומערבבים עד שהבלילה אחידה.  (אני נוהגת בשלב זה להשתמש בבלנדר  מוט כדאי שלא יהיו גושים)
  5. מגבירים את הלהבה לבינונית ומבשלים  תוך כדי בחישה עד שהרוטב מסמיך.
  6. מסירים מהאש וטורפים בהדרגה פנימה חלמון ביצה
    יתר ההכנות כמו בהוראות שלמעלה 
              אפשר לראות את טיב הבצק 
    חג שמח 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה