19.6.19

פסטיבלי האור בירושלים ובעולם,

 פסטיבל האור חוזר לירושלים ב26.6.19 ויתקיים מדי ערב עד 4.7.19. וזו הפעם האחת עשרה לפסטיבל בירושלים,הפסטיבל ויציע 3 מסלולי אור בעיר העתיקה המתחברים זה לזה ולאורכם יוארו כ-30 מיצגי אור מרשימים ואינטראקטיביים של אמנים ישראלים ובינלאומיים. הכניסה חופשית
לאור במרחב העירוני נוכחות משלו. מעבר לתפקידו הפונקציונאלי להגביר את תחושת הביטחון, לסמן מכשולים ולהדגיש מעברים, האור מאפשר למבקרים "לקרוא"
את העיר באופן שונה.


                                       פרחי חצוצרה (צילום: הפקת פסטיבל האור)
 באמצעות האור ניתן לגלות מחדש את קוויה, את הגיאוגרפיה שלה ואת כוחה ועוצמתה.
העיסוק באור כחומר גלם לאמנות התפתח בקצב מהיר בעשרים השנים האחרונות ופתח בפני מספר רב של יוצרים עולם חדש של אפשרויות המשלבות יופי, קונספט, הפשטה וטכנולוגיה ומגלות את האיכויות המיוחדות של שילוב אור כאלמנט המאפשר יצירה פעילה, ולא רק כאמצעי להארת יצירת האמנות.
                                     אור בכל מקום (צילום: הפקת פסטיבל האור)
ניסיונות של אמנים פורצי דרך, ההתקדמות המתמדת של הטכנולוגיות ותהליך שינוי התפיסה לגבי תפקידו של האור בנוף האורבאני הלילי הביאו לפתיחתם של פסטיבלים העוסקים בתאורה דקורטיבית ובחקר השפעת האור על המרחב העירוני בכל רחבי העולם.

והשנה נפתחה באמסטרדם בפסטיבלשהיה עשיר ומגוון  
פסטיבל האורות של אמסטרדם:  29.11.18-20.01.19

החורף הזה, נערך פסטיבל האור באמסטרדם. זוהי השנה השביעית של הפסטיבל. במשך יותר מחמישים ימים, במרכז ההיסטורי של אמסטרדם היה עיצוב ייחודי לפסטיבל הבינלאומי
העיר, תעוצב ע"י פסלים, תחזיות ומתקני אור על ידי אמנים עכשוויים לאומיים.
המבקרים עברו לאורך תעלותיה של אמסטרדם במסלול הליכה מתפתל במרכז העיר. במהלך ימי הפסטיבל, מרכזי העיר כמו מוזיאונים ומוסדות לפעילויות הקשורות לאור, הוצגו למבקרים חידושים באמנות אור.
לכל הפרטים
http://www.amsterdamlightfestival.com/en/

                                 מופעי רחוב(צילום הפקת פסטיבל האור)

הפסטיבל הבא יפתח החודש בירושלים
 
"אור ירושלים 2019" 24.06-04.07.19
פסטיבל "אור ירושלים 2019" החוגג 11 שנה בסימן הפצת האור, חיבור בין אנשים, שבירת חומות ויצירת אחדות, יציג השנה  יצירות אומנות אור חדשות וטכנולוגיות שהתפתחו בשנה האחרונה בעולם,  לאורך שלושה מסלולים  ברחבי העיר העתיקה. המסלולים  יובילו את המבקרים לעולם שבו האור בורא יצירה חדשה בכל ערב מחדש. שלושת המסלולים הצבעוניים המתחברים זה לזה, מזמינים את הקהל ליהנות מכל יצירות האומנות המוארות, להשתתף בהפעלתן ולרקוד לצלילי ה- VJ במסיבה רב-חושית מהפנטת הממזגת צלילים ואורות לאורך כל שעות הפסטיבל, על גבי חומות העיר .

גם השנה יארח הפסטיבל אמנים בינלאומיים רבים מרחבי העולם אשר ידועים בתחומם,  בנוסף לעשרות אמנים ויוצרים מהארץ אשר יציגו במהלך השבוע את מיטב היצירה האמנותית בתחום התאורה, לצד עשרות מיצגים, סיורים, אמנים, אתרים ועוד.

גן התמנון במערת צדקיהו של הפירטים של הזמן מגרניה 
(צילום:הפקת פסטיבל האור)
פסטיבל האור בעיר העתיקה בירושלים יאיר באור חדש את העיר העתיקה, את סמטאותיה ואתריה וימשיך לקדם את היות העיר העתיקה בירושלים אתר רב-גוני, בעל איכויות בילוי ליליות חווייתיות סוחפות וקסומות.
                                            צילום: הפקת פסטיבל האור
באוקטובר צפוי להתקיים
פסטיבל האור ברלין, גרמניה, 9.10-20.10.19

בכל אוקטובר, כאשר הימים הופכים קצרים יותר, פסטיבל האור חוזר להאיר את השמיים עם תצוגת אורות מהממת ואמנות אור ייחודית. זו השנה התשיעית בה מתקיים הפסטיבל הבינלאומי בברלין, והשנה הוא יהפוך את הבירה הגרמנית למטרופוליס נוצצת ומבהיקה .צוות הפסטיבל כבר עסוק בהכנת מיצגים ועבודות חדשים, צבעוניים ואמנותיים, עבור מעריצי הפסטיבל בכל רחבי העולם. המבקרים יכולים לצפות לרגעים בלתי נשכחים מלאי אור. אבני דרך,  מונומנטים, מבנים, רחובות וכיכרות, הידועים בכל העולם, יתעטפו באור.
לכל הפרטים 
 www.city-stiftung-berlin.eu



                                        הכדורגלנים (צילום: הפקת פסטיבל האור)
פסטיבל האורות בליון צרפת, 5.12-8.12.19

ליון, על כמעט שני מליון תושביה, העיר השנייה בגודלה בצרפת, נוסדה לפני למעלה מאלפיים שנה על ידי הרומאים. שמה העתיק הוא לוגדונון על שם אל השמש הקלטי, לוגוס. שני נהרות חוצים את העיר ומתאחדים בדרומה- נהר הרון, המזין ויוצא מאגם ג'נבה, ונהר הסאון, הבא מצפון. הנהרות זורמים כמעט במקביל בטרם יתאחדו ויוצרים איזור בעיר הנקרא- "כמעט אי" או חצי אי. באזור זה נמצא מרכז העיר, אזור המסחר והמונומנטים החשובים. העיר העתיקה הנקראת "ליון הישנה" נמצאת ממערב לנהר הסאון, למרגלות הגבעה המתנשאת שבראשה כנסית פורבייר. רובע זה צופן בין בתיו היסטוריה בת מאות שנים ומשקף בין בתיו העתיקים והמסוגננים, את סיפורה של העיר כבירת המשי והגסטרונומיה של צרפת ואירופה כולה. לא בכדי הוכרז רובע זה כאתר שימור של אונסקו.
שורשיו של פסטיבל האורות  נעוצים חמש מאות שנה אחורה. ליון היוותה מרכז דתי ארצי החל מהמאה ה-11, עד ה-15. כל שנה, בחודש דצמבר, היו תושבי העיר מדליקים נרות רבים בחלונות הבתים לזכרה של הבתולה הקדושה. אחרי הדלקת הנרות היו מטיילים ברחובות המוארים באור אלפי הנרות ומקיימים מופעי רחוב. קרוב לחצות היו נאספים לקיום תהלוכה דתית, כשהם מצוידים בפנסי נייר. התהלוכה יוצאת (עד היום) מהכיכר שלפני הכנסייה ברובע העתיק, עם צלמים של הבתולה הנשאים בראש התהלוכה.

הדלקת הנרות בחלונות והתהלוכה הדתית מתקיימים עד היום, אלא שעל שורשים דתיים ועתיקים אלו, צמח פסטיבל צבעוני, מודרני ומאוד עשיר בטכנולוגיה ואומנות עכשווית. הטכנולוגיה והאומנות נרתמו יחדיו למצג גרנדיוזי נדיר, צבעוני והומה אנשים. מופע אורות הנמשך ארבעה ימים, המכסה כמעט את כל המונומנטים בעיר העתיקה ובחצי האי, הגשרים, הכיכרות והכנסיות, כולם מוארים בשלל צבעים מתחלפים ומרשימים.
המשוטטים  ברחובות  חוזרים לימי המאה ה – 18 לעברה ההיסטורי של העיר,  ולשנת 1852, עת נחנך הפסל הענק של הבתולה מרים, פסל עתיק העומד על תילו עד עצם היום הזה. כמו כן מתקיימים בעיר אירועי תרבות שונים ובניהם קונצרטים רבים.
רבבות הנרות הדולקים בכל מקום בעיר העתיקה, המוזיקה נפלאה ומצעדי הרחוב, הופכים את כל מרחב הרובע העתיק למקום קסום שטוף אור, יופי וצליל.
לכל הפרטים
 http://www.lumieres.lyon.fr 

פסטיבל האור בירושלים כל הפרטים


הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 26.06-04.07
(למעט שישי)
 בין השעות 20:00-23:00 
במוצאי שבת עד שעה 24:00 
הפסטיבל מיועד לכל הגילאים- הכניסה חופשית. 
למידע נוסף  www.itraveljerusalem.com 

אתר האינטרנט של הפסטיבל www.lightinjerusalem.org.il

 (צילום: הפקת הפסטיבל)

ל

3 תגובות:

  1. מקסים, חבל שאין בתל אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. חבל. שאין בעכו העתיקה או יפו ערי נמל עתיקות.. יכול להיות מעניין מאד. כנראה עניין של יזמות

      מחק
  2. תודה למידע, שבוע טוב שיהיה

    השבמחק